امروز :
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
ساعت :

آمریکا در عرصه های بین المللی و داخلی شکست های فراوانی خورده است

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز، شامگاه گذشته، مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجسمی حضرت زهرا(س) شهرامام دزفول با حضور و سخنرانی قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز، دکتر ناصر سودانی برگزار شد.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم ولایت مدار شهرامام دزفول حضور داشتند، قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز و نماینده پیشین ادوار مجلس شورای اسلامی، درباره عدم بیعت حضرت زهرا(س) با خلیفه اول، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) براساس احادیث موثق و روایات و گزارش های تاریخی با خلیفه اول هرگز سازش و بیعت نکرد.

سودانی در ادامه با نام بردن برخی از منابع موثق درباره عدم خلافت حضرت زهرا(س) با خلیفه اول، اظهار داشت: در منابعی همچون، صحیح بخاری جلد چهارم، صحیح مسلم در جلد سوم، کنزالعمال، مستدرک الصحیحین، تاریخ طبری، انساب الاشراف، طبقات کبری و دیگر منابع رسمی  و موثق ذکر شده است که حضزت زهرا(س) از خلیفه اول بسیار غضبناک و خشمگین بود.

نماینده پیشین ادوار مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: خشم و غضبی که حضرت زهرا(س) نسبت به دستگاه خلافت داشت، بخاطر رابطه زوجیت با حضرت علی(ع) نبود؛ بلکه به دلیل این بود که معرفت او از مقام و منزلت امامت حضرت علی(ع) بیش از هرکس دیگری بود و در واقع حضرت زهرا(س) به دلیل آیه تطهیر از هر نوع رجس و ناپاکی و نیز موضع گیری باطل و مصلحت شخصی منزه بود.

 

کارشناس مسائل دینی افزود: حضرت زهرا(س) از طرفی دیگر سیده نساءالعالمین، ام ابیها و بضعه الرسول است که در حقیقت جزئی از کل بشمار می آید و هرگز نمی تواند مسائل شخصی خود را اولویت قرار بدهد و جان و جنین خویش را برای آن فدا کند.

سودانی ادامه داد: پیوند زناشویی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در عرش و آسمانها بسته شده است نه در زمین؛ در حقیقت حمایت و طرفداری حضرت زهرا(س) از حضرت علی(ع) برگرفته از همان اتصال آسمانی و عرشی است نه احساسی و شخصی.

وی با اشاره به سخن گوهربار پیامبر اسلام(ص) درباره حضرت زهرا(س)، بیان داشت: براساس فرمایش پیامبر اسلام(ص)، خشم فاطمه و غضب او غضب من و خداست.

 

 

قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به مسائل روز سیاسی و به زوال کشیدن آمریکا در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: آمریکا امروز بسیار شکست خورده است و مشکلات فراوانی دارد و در واقع این ضعف آمریکا در صحنه های بین المللی و داخلی بر همگان ثابت شده است.

این مقام مسؤول بیان داشت: حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر با این همه خدمت به آمریکا، هفت روز بیشتر دوام نیاورد و سقوط کرد اما، بشار اسد بخاطر حمایت های جبهه مقاومت در مقابل زورگویان و مستکبران جهانی سال ها است که ایستاده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم، نمایشگاه بزرگ تجسمی حضرت زهرا(س) شهرامام دزفول که توسط هیات بیت الاحزان شهرامام دزفول برپا شده است با حضور قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین(ع)، امام جمعه شهرامام دزفول و دیگر مسوولان محلی و نظامی افتتاح شد.