امروز :
پنجشنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ساعت :

نشست مدیریت بحران استانداری با حضور رئیس قوه قضائیه و دیگر مسؤولان

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، نشست مدیریت بحران استان خوزستان، درباره سیلاب اخیر استان، در استانداری خوزستان با حضور آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه و دیگر علما و مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد؛ در این نشست دکتر ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، که به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد کمک رسانی مردمی به سیل زدگان تحت اشراف آیت الله موسوی جزایری تشکیل شده بود، حضور پیدا کرد.

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه در این نشست، اظهار داشت: توفیقی است که در آستانه ولادت حضرت مهدی(عج) در خدمت مردم خونگرم و تلاشگر استان خوزستان باشیم. 

رئیس قوه قضائیه در ادامه بیان داشت: اگر چه سیل تلخی هایی به همراه داشت و خساراتی به زندگی و کسب و کار مردم زد؛ اما حضور گروههای جهادی، بسیجیان مخلص، سپاهیان، ارتشیان و مسؤولان یک جلوه مثال زدنی از همراهی و همدلی همگانی از مشکل گشایی از کار مردم را به نمایش گذاشت.

این مقام مسؤول، با تاکید بر تسریع در روند جبران خسارتهای سیل، تصریح کرد: در حوزه امداد و نجات کارهای بسیار خوبی انجام شده؛ اما بحث دیگر، جبران خسارتها و عادی شدن زندگی مردم است که این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شد و اینکه باید یادآور شد که تجربه تلخ سیل سال 95 که خسارات این سیل، دیر پرداخت شد، تکرار نشود؛ هر چند جبران همه خسارت ها ممکن نیست و باید خسارت هایی که مردم دیده اند تا جایی که ممکن است با سرعت انجام شود و همه مسؤولان در این زمینه، هم نظر هستند که انشاالله دغدغه ای برای مردم سیل زده وجود نداشته باشد.

آیت الله رئیسی ابراز داشت: این حوادث، مثل زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان در سال 95 و سیل امسال در چند استان باید ما را به این نکته برساند که بیشتر بر بحث پدافند غیر عامل و پیشگیری از خسارات ناشی از این حوادث، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی یادآور شد: قوه قضائیه و دیگر مسؤولان وظیفه دارند که این اتفاقات را پیش بینی و نیز پیشگیری کنند؛ آیا این اتفاقات قابل پیش بینی و یا پیشگیری بوده است یا نه؟ و آیا اقداماتی لازم بود صورت بگیرد که نگرفته، اگر این چنین است، مقصران احتمالی چه کسانی هستند و مقصران احتمالی اقداماتی که لازم بود صورت بگیرد و نگرفته، چه کسانی هستند؛ در ضمن  آسیب شناسی جدی نیز از بایسته های مدیریتی است.

در حاشیه این نشست، دکتر ناصر سودانی، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، طی نامه ای به رئیس قوه قضائیه، توجه بیشتر مسؤولان عالی نظام به خوزستان و به ویژه مناطق سیل زده را خواستار شد.