امروز :
دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ساعت :

جلسات شورای پژوهشی جهت بررسی موضوع رساله های دانشجویان دکترا برگزار شد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، جلسات شورای پژوهشی جهت بررسی موضوع و طرحهای تفصیلی (پروپزال) دانشجویان دکترای رشته کلام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، در جلسه نخست سال جاری طرحهای تفصیلی (پروپزال) رساله های دکترای دانشجویان رشته کلام آقایان پورقیومی اردکانی با موضوع بررسی دیدگاه های موحدین و غیر موحدین در تبیین پدیده ی«شفا» با تاکید بر دیدگاه امامیه؛ حسینی کینکی با موضوع بررسی مسئله عرضه اعمال بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در عالم غیب و شهادت؛ مولوی وردنجانی با موضوع نقد و بررسی ادعاهای احمدالحسن؛ مهرانیان با موضوع نقد و بررسی اشکالات ابن تیمیه بر منهاج الکرامه علامه حلی در موضوع امامت و خلافت؛ حیدری با موضوع تحلیل و بررسی آراء ابن تیمیه نسبت به فضائل روائی امیرالمؤمنین(ع) در منهاج السنه  به تصویب رسید و موضوع رساله های دکترای خانم ها بال افکن و پوربابادی بررسی و به جلسه بعدی موکول شد.

 

 

در این جلسه، اعضای شورای پژوهش دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) آیت الله حسن زاده، دکتر ناصر سودانی و حجت الاسلام دکتر نجاتی و دبیر جلسه سید علی نخبه حضور داشتند.

همچنین جلسه دوم بررسی موضوع و طرحهای تفصیلی دانشجویان دکترای رشته کلام با حضور اعضای شورای پژوهشی دانشگاه، آیت الله حسن زاده، دکتر ناصر سودانی، حجت الاسلام دکتر براتی، حجت الاسلام دکتر نجاتی و نیز حجت الاسلام حسینی به عنوان دبیر جلسه، برگزار شد.

 

 

گفتنی است، در این جلسه موضوع رساله های دکترای خانم ها اقبال زاده با موضوع تاثیر روایات ملاحم و فتن بر آموزه مهدویت و آسیب شناسی آن؛ بال افکن با موضوع ضرورت وجود امام مهدی(عج) در عالم تکوین و پروپزال آقای حسینی فرد با موضوع نقد آراء تجدد گرایان در تبیین مقام الهی و معنوی ائمه اطهار(ع) براساس نقد کتاب مذهب در فرآیند تکامل بررسی و در پایان به تصویب رسیدند.