امروز :
جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
ساعت :

گزیده ای از فعالیت های علمی پژوهشی اخیر دانشگاه امیرالمومنین (ع) از زبان قائم مقام

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

دانشگاه امیرالمومنین (ع) در مقطع دکتری برخورداراز رشته های کلام شیعه و فقه و مبانی حقوق اسلامی تا کنون قریب به سی فارغ التحصیل با تایید و امضای مقام عالی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری داشته است .

علاقمندان زیادی از سرتاسر کشور تمایل خود را به ادامه تحصیل در این رشته ها در مقطع دکتری ابراز داشته اند که ناگزیر به انجام مصاحبه های علمی برای انتخاب از بین داوطلبان و متقاضیان می شویم .

خوشبختانه با حضور اساتید برجسته کشوری در این دو رشته ، رساله های دکتری در سطح عالی تهیه و تنظیم و دفاع شده است . هریک از فارغ التحصیلان علاوه بر تنظیم رساله دکتری ، حداقل یک مقاله علمی پژوهشی را باید در یکی از مجلات معتبر داخلی و یا خارجی به چاپ رسانده باشند که با کمال مسرّت ، تا کنون دانشگاه امیرالمومنین (ع) از رهگذر چاپ این مقالات علمی و نیز برخی دیگر از مقالاتی که توسط اساتید مختلف چه هیات علمی دانشگاه و چه مدعوینی که با دانشگاه همکاری پیوسته داشته و دارند دهها مقاله در مجلات علمی پژوهشی معتبر و یا در همایش های بین المللی داخل و خارج کشور ارائه داده و یا به چاپ رسانده اند .

 

 

دانشگاه نیز در کنار مقطع دکتری ، در مقطع کارشناسی ارشد تا کنون قریب به چهارصد دانشجو در رشته های علوم قرآن و حدیث ، کلام شیعه ، فقه و مبانی حقوق اسلامی و زبان و ادبیات عرب فارغ التحصیل داده که هریک از دانشجویان نیز پایان  نامه ای پس از اتمام دوره آموزشی تهیه ،تنظیم و دفاع نموده اند که هم اینک دانشگاه برخوردار از مجموعه ای علمی و گنجینه ای از تحقیقات و پژوهشهای کاربردی بوده است  که عمده مسائل مورد نیاز جامعه در ابعاد اقتصادی و فرهنگی و تبلیغی و یا حقوقی و فهمی و علوم و معارف اسلامی را در بر می گیرد . دانشگاه نیز همزمان با فعالیت های آموزشی و پژوهشی چندین همایش بین المللی را اداره  کرده و با موفقیت پشت سر گذرانده است .

 

 

از جمله همایش های بین المللی ولایت در پنج مرحله همایش زبان شناسی در سه مرحله همایش اربعین حسینی ،زمینه ساز تمدن اسلامی و در آینده نزدیک همایش بین المللی مهدویت : فرصت ها و چالش ها را در آستانه برگزاری دارد .

ارسال صدها مقاله از داخل و خارج (از پنج قاره جهان ) به دانشگاه امیرالمومنین (ع) و حضور اساتید محقق و پژوهشگران متعدد در سالهای متوالی ، توانسته نام دانشگاه امیرالمومنین (ع) را در عرصه بین المللی ودر میان دانشگاه های مختلف زبانزد سازد .

علاقمندان را برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی بهتر با فعالیت های دانشگاه  به مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه دعوت می نماییم .

http://www.amiralmoemenin.ac.ir/