امروز :
جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
ساعت :

برگزاری نشست خبری همایش مهدویت؛ فرصت ها و چالش ها

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

نشست خبری همایش مهدویت؛ فرصت ها و چالش ها در دانشگاه امیر المومنین (ع) با حضور رسانه ها و خبر نگاران و صدا و سیمای نمایندگی استان خورستان برگزار گردید.در این نشست خبری ، دکتر سودانی قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین (ع) و دبیر علمی همایش ، از برگزاری این همایش بین المللی در 24 مهرماه 1400 توسط این دانشگاه و با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد و اعلام نمود؛ همایش مذکور با شرکت اساتید بر جسته و پژوهشگران و محققان کشورهای مختلف زیر نظر آیت الله موسوی جزایری و با موضوع مهدویت و استفاده از فرصت ها و مقابله با چالش ها و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جهت تاسیس تمدن نوین اسلامی و با محورهای اصلی همچون :

مهدویت و نقش انتظار در ایجاد تحرک و بالندگی فکری ، معنوی ، اجتماعی و سیاسی در جامعه

مهدویت و ضرورت تشکیل نظام اسلامی در دوران غیبت

مهدویت و تشکیل تمدن نوین اسلامی

مهدویت چالش های پیش رو

مهدویت و جریانهای انحرافی

و همچنین بیش از 75 محور فرعی مطالعاتی و تحقیقاتی برگزار می شود تا جامعه علمی در راستای روشنگری افکار عمومی و تحقق این ماموریت گام های بلندی بردارد.

ایشان با اشاره به مشارکت نهادها، دانشگاهها و موسسات علمی ، پژوهشی و فرهنگی مختلف داخلی و خارجی از جمله پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی ، دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ،دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ،اداره کل تبلیغات اسلامی استان ،مرکز تحقیقات پژوهش های قرآن سبک زندگی ، اعلام نمود پایان زمان پذیرش مقالات اول شهریور سالجاری خواهد بود.

دکتر سودانی با اشاره به تشکیل کمیته داوران داخلی و خارجی بمنظور بررسی مقالات ارائه شده ، اعلام نمود مقالات برگزیده به سه زبان فارسی ،عربی و انگلیسی و با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) چاپ و منتشر خواهد گردید.

 

                    

 

 

کانال رسمی همایش مهدویت در پیام رسان ایتا افتتاح گردید . علاقمندان جهت عضویت در کانال می توانند به لینک زیر مراجعه فرمایند لینک کانال همایش

همچنین شیوه نمایش نگارش مقالات را می توانید از اینجا دانلود کنید